Neler yeni

Foruma hoş geldin, Ziyaretçi

Forum içeriğine ve tüm hizmetlerimize erişim sağlamak için foruma kayıt olmalı ya da giriş yapmalısınız. Foruma üye olmak tamamen ücretsizdir.

Türkiye'nin İlk ve tek FiveM forum adresi

Forum adresimize hoş geldin FiveMTürk olarak amacımız siz değerli kullanıcılarımıza en aktif fikir ve paylaşım platformu sunmak bir yana en güvenilir şekilde alışveriş yapabileceğiniz bir platform sunmaktır.
DF DF
DF DF
DF DF

Soru UwU Kafede Durdukça Ekrana Bildirim Nasıl Düşer?

sley

Üye
FT Kullanıcı
Katılım
2 yıl 3 ay 17 gün
Mesajlar
56
Belirli bir bölgede bulunan insanlara bildirim düşsün istiyorum, nasıl yapabilirim. QB Paket kullanıyorum.
 
DF
İnsanlar o bölgeye girdiğinde ekranlarında o bölgede kaldıkları süre boyunca örnek veriyorum "Şuan coin bölgesindesiniz." yazsın istiyorum.
optimize 0 olarak yazıyorum optimizasyonunu yaparsın

local catCafeLocation = vector3(0.0,0.0,0.0) Citizen.CreateThread( function() while true do local playerCoord = PlayerPedId() local dist = GetDistanceBetweenCoords(playerCoord.x, playerCoord.y, playerCoord.z, catCafeLocation.x, catCafeLocation.y, catCafeLocation.z, true) if dist < 100.0 then --ufu kafenin genişliğinde --send nui end Citizen.Wait(0) end end end)

bu şekilde uwudayken nui gönderirsin javascript ile alarak html sayfandaki mesajı ekranda tutabilrisin
 
DF
Son düzenleme:
optimize 0 olarak yazıyorum optimizasyonunu yaparsın

local catCafeLocation = vector3(0.0,0.0,0.0) Citizen.CreateThread( function() while tree do local playerCoord = PlayerPedId() local dist = GetDistanceBetweenCoords(playerCoord.x, playerCoord.y, playerCoord.z, catCafeLocation.x, catCafeLocation.y, catCafeLocation.z, true) if dist < 100.0 then --ufu kafenin genişliğinde --send nui end Citizen.Wait(0) end end end)

bu şekilde uwudayken nui gönderirsin javascript ile alarak html sayfandaki mesajı ekranda tutabilrisin
Hiç yazmasaymissin keske..
while true nun (senin yaziminla while tree nin) optimize sekli zaten olmaz devamli çalisan birsey sonuçta.
Onun yerine polyzone ekleyip oyuncu polyzone a girdiginde notification attirmak resmon dan yedirmez.
 
DF
Hiç yazmasaymissin keske..
while true nun (senin yaziminla while tree nin) optimize sekli zaten olmaz devamli çalisan birsey sonuçta.
Onun yerine polyzone ekleyip oyuncu polyzone a girdiginde notification attirmak resmon dan yedirmez.
bir harfe yanlış basmış olabilirim seni mi kıracağım. ve devamlı çalışan bir şeyin optimizasyonunu yaparsın Citizen.Wait(değişken) yapıp sadece yakınlaştığında distance içindeyken 5ms dışındayken 1000+ ms yapabilirsin. diğer konuda polyzone de ekleyebilirsin benim ki ufak bir yakınlık kontrolü
 
DF
Son düzenleme:
bir harfe yanlış basmış olabilirim seni mi kıracağım. ve devamlı çalışan bir şeyin optimizasyonunu yaparsın Citizen.Wait(değişken) yapıp sadece yakınlaştığında distance içindeyken 5ms dışındayken 1000+ ms yapabilirsin. diğer konuda polyzone de ekleyebilirsin benim ki ufak bir yakınlık kontrolü
Istersen wait 10K ata, gene de devamli çalisan bir seyi benim gözümde optimize edemezsin. Sonuçta nerede olursan ol memory den yiyecek o döngü.. Yaklastiginda zaten 5ms wait ile yemeye basliyacak en kötü ihtimal.. Ayriyetten verdigin örnekteki Citizen i kaldirman bile bir optimizasyon, kullanmamaya dikkat et.
Optimizasyon dedigin gereksiz seyleri devamli kontrol ettirmek degil de sadece gerektigi kadar kontrol ettirip bir defa çalistirmak kod blokunu.
örnek olarak, bir yere girdimi diye her 1000ms de kontrol ettirmek yerine polyzone kullanmak daha mantikli. misal :

bir kisi 5 saniyede bir yere gidiyorsa senin verdigin örnekle 5 defa kontrol ettirecek, polyzone kullandiginda ise sadece belirli bir yere girdiginde kontrol edecek. Yani bu 5 saniyelik örnekte polyzone senin verdigin örnekten 5 kat daha optimize.

Döngülerden kurtulmanin birçok yöntemi var ama en basiti polyzone oldugu için onu örnek olarak söylüyorum.
 
DF
Istersen wait 10K ata, gene de devamli çalisan bir seyi benim gözümde optimize edemezsin. Sonuçta nerede olursan ol memory den yiyecek o döngü.. Yaklastiginda zaten 5ms wait ile yemeye basliyacak en kötü ihtimal.. Ayriyetten verdigin örnekteki Citizen i kaldirman bile bir optimizasyon, kullanmamaya dikkat et.
Optimizasyon dedigin gereksiz seyleri devamli kontrol ettirmek degil de sadece gerektigi kadar kontrol ettirip bir defa çalistirmak kod blokunu.
örnek olarak, bir yere girdimi diye her 1000ms de kontrol ettirmek yerine polyzone kullanmak daha mantikli. misal :

bir kisi 5 saniyede bir yere gidiyorsa senin verdigin örnekle 5 defa kontrol ettirecek, polyzone kullandiginda ise sadece belirli bir yere girdiginde kontrol edecek. Yani bu 5 saniyelik örnekte polyzone senin verdigin örnekten 5 kat daha optimize.

Döngülerden kurtulmanin birçok yöntemi var ama en basiti polyzone oldugu için onu örnek olarak söylüyorum.


Puhahahah çocuktaki kafaya bak polyzone'un arkasında dönen olaylardan bir haber kafayı yersin :poop: Şu foruma ne zaman göz atsam 1 tane köylü buluyorum. Birde "polyzone kullandiginda ise sadece belirli bir yere girdiginde kontrol edecek." yazmış GÖADFKÖGDFKGÖADFKGFDAKG allahım kafayı yersin

Kanka sen bu çocuğu dinleme. 1 tane while & distance check. uzaklığa göre Wait belirle kafi.
 
DF
Puhahahah çocuktaki kafaya bak polyzone'un arkasında dönen olaylardan bir haber kafayı yersin :poop: Şu foruma ne zaman göz atsam 1 tane köylü buluyorum. Birde "polyzone kullandiginda ise sadece belirli bir yere girdiginde kontrol edecek." yazmış GÖADFKÖGDFKGÖADFKGFDAKG allahım kafayı yersin

Kanka sen bu çocuğu dinleme. 1 tane while & distance check. uzaklığa göre Wait belirle kafi.
Mantiken neredeyse bütün sunucularda polyzone zaten default olarak geldigi için o döngü arkaplanda zaten her zaman mevcut. Senin mantikla yürürsek o zaman ikinci bir döngü açtiracaksin ki bu daha fazla resource yemesini sagliyacaktir. Ayriyetten polyzone zaten optimize bir sekilde çalistigi için senin yapacagin while döngüsünden gene de az yiyecektir.
Alay geçeyim derken gülünç duruma düsüyorsun çocuk, dikkat et :)
 
DF
Ha sunu da belirteyim, polyzone dan daha da optimize yapilir mi bir while döngüsü ? Elbette yapilir, eger ki kontrollü bir sekilde looplari yönetirsen (misal: while inZone do ... ) ve eventler ile looplari tetikletip isin bittiginde loop dan çikartirsan bir polyzone dan daha optimize bir sekilde çalistirabilirsin, ama çocukca tavrina bakilirsa bu kapasite de sende yoktur..
Polyzone ortalama bir kullanici için daha optimize bir seçenek olacaktir her halukarda.
 
DF

Forumdan daha fazla yararlanmak için giriş yapın yada üye olun!

Forumdan daha fazla yararlanmak için giriş yapın veya kayıt olun!

Kayıt ol

Forumda bir hesap oluşturmak tamamen ücretsizdir.

Şimdi kayıt ol
Giriş yap

Eğer bir hesabınız var ise lütfen giriş yapın

Giriş yap

Bu konuyu görüntüleyen kullanıcılar

Tema düzenleyici

Tema özelletirmeleri

Granit arka planlar

Lütfen Javascript'i etkinleştirin!Javascript'i etkinleştirin!