Neler yeni

Foruma hoş geldin, Ziyaretçi

Forum içeriğine ve tüm hizmetlerimize erişim sağlamak için foruma kayıt olmalı ya da giriş yapmalısınız. Foruma üye olmak tamamen ücretsizdir.

Türkiye'nin İlk ve tek FiveM forum adresi

Forum adresimize hoş geldin FiveMTürk olarak amacımız siz değerli kullanıcılarımıza en aktif fikir ve paylaşım platformu sunmak bir yana en güvenilir şekilde alışveriş yapabileceğiniz bir platform sunmaktır.
DF DF
DF DF
DF DF

Tanıtım Tamamen C# ile Sıfırdan Kodlanmış Motel

Yanlış anlamadım tartışma yapmayı severim üzlübunun dışına çıkılmadıkça -çıktınız demiyorum-.



Bu verdiğiniz link bir başkasınız görüşünü açıklıyor.


Bakın bu da benim size verdiğim link. Burada da OOP değildir diyor. Ben açıkçası bir kaynak bulup ona yaslanarak "Lutfen bilmediginiz konularda yorum yapmayin, insanlari yanlis bilgiye yonlendirmeyin" demenizi yanlış buldum daha kibar bir anlatım yapabilirsiniz.


Burada demek istediğim bu değildi yanlış anlatmışım kendimi kusura bakmayın. Benim demek istediğim BaseScript classının benim bu kullandığım script için gerekli olmasıydı. BaseScript gerekli olma sebebi ise EventHandling kısmıdır ben BaseScriptin içerisindeki TriggerEvent ve EventHandlers[""]'ları kullandım ama kullanmadığım bir sürü şey var bu da FiveM'in forumunda gördüğüm kadarıyla bazı performans kayıplarına yol açıyor. Sizin dediğiniz .Net kütüphanesinden bahsetmiyorum o benim kullanıp kullanmamama göre şekilleniyor ancak BaseScript classı değil.


benim gorusum, nesne yonelimli bir dilin tek sarti; depencity injection, gen aktarimi olmasi. cogu programci da buna katiliyor, bundan 10 yil once class yapisi bunu yapmanin tek yoluydu evet buraya kadar haklisiniz fakat; suanda protatip tabanli diller daha populer. react gibi buyuk frameworkler bile artik fonksiyonel programlamaya gectiler ve nesne yonemli bir hale cevirdiler onlari. yani yavas yavas sinif yapilari, abstractlar, interfaceler php ile tarihe karisiyor diyebiliriz web tarafinda. tabii ki native diller bunu geriden takip etmek zorunda.

c# devoloperleri de ucundan takip ediyor bu olaylari:

 
DF
benim gorusum, nesne yonelimli bir dilin tek sarti; depencity injection, gen aktarimi olmasi. cogu programci da buna katiliyor, bundan 10 yil once class yapisi bunu yapmanin tek yoluydu evet buraya kadar haklisiniz fakat; suanda protatip tabanli diller daha populer. react gibi buyuk frameworkler bile artik fonksiyonel programlamaya gectiler ve nesne yonemli bir hale cevirdiler onlari. yani yavas yavas sinif yapilari, abstractlar, interfaceler php ile tarihe karisiyor diyebiliriz web tarafinda. tabii ki native diller bunu geriden takip etmek zorunda.

c# devoloperleri de ucundan takip ediyor bu olaylari:

Görüşünüze saygı duyuyorum değerli yorumunuz için teşekkür ederim. Yalnız bu durumda anladığım kadarıyla haklı olan taraftan çok bir fikir ayrılığı var. Ben C# tarzı dilleri ne kadar çok sevsem de şuanda JS tarzı hemen debug edip proje prototipi oluşturma şansımız olan dillere kıyasla pek popüler değil bu da bir gerçek. Ayrıca şuan "your word against my word" tarzı bir durum var o yüzden bu konuyu daha fazla uzatmak istemiyorum. Tartışma süresince çok zevk aldım teşekkürler.
 
DF
Lutfen yanlis anlamayin, amacim katiyen tartismak degil fakat siz konuya "biz bu isin ihtacatini, ithalatini" misali muhendis oldugunuzu basa basa belirtince haliyle insanin beklentileri artiyor...



Lutfen bilmediginiz konularda yorum yapmayin, insanlari yanlis bilgiye yonlendirmeyin:

Bir dilde sinif yapisi, nesne tabani icin aranan bir sart degildir. Onemli olan kalitim saglanip saglanamayacagidir. Eger bana abstractlarin olmadigini ornek gosterseydiniz, daha uzun tartisabilirdik bu konuda ama bu sekilde soyleyebilecegim tek sey; js ya da lua tam anlamiyla OOP dir. Taklit etmek dediginiz kisim zaten nesne olusturmak ve bunlari islemek oluyor.



BaseScriptten turetiyor, evet burada haklisiniz. Fakat siz c# degil, mono kullaniyorsunuz. Biraz arastirirsaniz bahsettiginiz seyin sacmalik oldugunu anlayacaksiniz. Mono sizin ihtiyaciniz olan kutuphaneleri ekler, common c# esyalarini sizden uzak tutar. Ihtiyaciniz olmayan hic bir sey processe girmez demek oluyor bu. Sadece olan seylere scripting yaparsiniz.
Fivem scriptingde JS ya da LUA nin, baska bir tabani kullanmadigini mi dusunuyorsunuz ? Evet class yapilarini kullanmiyorlar fakat baska sekillerde event emitter, lua icin json destegi, lua icin coroutine yapisi, Citizen librarysi, messagepack yapisi devir aliniyor.

iyi aksamlar.

Greetings from America! And thank you for linking to my library, lclass. I apologize for posting in English, as I do not know Turkish. I am sorry.

It is true that both JavaScript and Lua support, and are, object-oriented programming languages. In particular, both examples are prototype-based, and both programming language ecosystems have examples of developers in them writing class-based object-oriented code.

I hope this clarifies anything for the developers here. I love the international development community, and wish you the best in your modding!

I also come from a modding background, having played a lot of Half-Life 2 and Garry's Mod when I was younger, and ship a hobbyist game engine for modders at ( ).

Best,
Andrew McWatters

P.S. I hope this translates well. If you need any help with Lua, feel free to contact me! I love C#, too.
 
DF
Son düzenleme:
Greetings from America! And thank you for linking to my library, lclass. I apologize for posting in English, as I do not know Turkish. I am sorry.

It is true that both JavaScript and Lua support, and are, object-oriented programming languages. In particular, both examples are prototype-based, and both programming language ecosystems have examples of developers in them writing class-based object-oriented code.

I hope this clarifies anything for the developers here. I love the international development community, and wish you the best in your modding!

I also come from a modding background, having played a lot of Half-Life 2 and Garry's Mod when I was younger, and ship a hobbyist game engine for modders at ( ).

Best,
Andrew McWatters

P.S. I hope this translates well. If you need any help with Lua, feel free to contact me! I love C#, too.


Hey there, thanks for your valuable attention even we are talking far languages and for you clearing the issue we are discussing here. Everything is clear and totally correct translatable :)) Im prode of that if i getting some attentions from professional guys like you. I'll check your game engine as well with big interest since i am developing some low level things for game cheats.

Berkay
 
DF
Greetings from America! And thank you for linking to my library, lclass. I apologize for posting in English, as I do not know Turkish. I am sorry.

It is true that both JavaScript and Lua support, and are, object-oriented programming languages. In particular, both examples are prototype-based, and both programming language ecosystems have examples of developers in them writing class-based object-oriented code.

I hope this clarifies anything for the developers here. I love the international development community, and wish you the best in your modding!

I also come from a modding background, having played a lot of Half-Life 2 and Garry's Mod when I was younger, and ship a hobbyist game engine for modders at ( ).

Best,
Andrew McWatters

P.S. I hope this translates well. If you need any help with Lua, feel free to contact me! I love C#, too.
Thanks for your kind response I guess i was wrong about something in OOP. Thanks for clearing that by the way. I thought that they are just simulating OOP not they are. I'm glad that I learned something new.

Have a great day
Can Sönmez
 
DF
Bu arada konuda görüşünü belirten yerli yabancı herkese teşekkürler. Herkes yeni bir şey öğrenmiştir umarım.
 
DF
Forumdaki herkese çok selam. Evde yapacak bir şey bulamayıp yaptığım bir projeyi paylaşmak istiyorum sizlere şuan çok erken bir aşamasında geliştirilmesi gerekiyor ancak paylaşmak için daha fazla beklemek istemedim. Tam sürüm çıkana kadar yardımcı olmak isteyen olursa diye bu sayfayı açtım. Yani bu konu birazcık yazılımdan anlayan dostlarımız için ancak en geç 3 güne tam sürüme çıkartmış olurum üşenmezsem. Scripte yapılması gereken bir kaç şey var: client-side optimizasyon (özellikle Main_DoorText döngüsüne), anahtar sistemi ve son olarak da belirli aralıklarla ödeme çekme işlemi.

Scriptin artı yönleri:

+
Config diye bir olay yok kapıların koordinatlarını teker teker girmiyorsunuz hash'den otomatik olarak algılıyor.
+ Tamamen c# ile yazıldı.
+ OOP bir dille yazıldığı için okunabilirliği daha rahat.
+ Yerli türk mühendisler tarafından yapıldı.

Scriptin negatif yönleri:
-
Bu denli küçük bir projede c# kullanılması gereksiz.
- Config bulunmaması kullanıcıdaki kontrolü kısıtlıyor. (yazılımdan anlamayanlar için)



Hafif bir tanıtım videosu:
Yardımcı Olmak İsteyenler İçin:
Kullandığım esx-wrapper (c#):

Onun dışında c# veya lua da script nasıl kodlanır büyük bir script projesi nasıl yapılır onun tutorialını yapmayı planlıyorum ne düşündüğünüzü belirtirseniz sevinirim. Herkese kolay gelsin.
günümüzde kullanılan motellerden farkı nedir ne gibi ayrıcalıklar sağlıyor
 
DF
günümüzde kullanılan motellerden farkı nedir ne gibi ayrıcalıklar sağlıyor
Neredeyse hiç bu birazcık C# ile FiveM resource yapmaya başlayanlar için örnek bir proje. İnternette kaynak bulamadığım için hem esx hem c# kullanan (yeterli sayıda) ben de bu konuda merak sahibi olanlar için deneme yanılma yoluyla çözdüğüm bazı problemleri paylaşmak istedim. Umarım sizin de işinize yaramıştır.
 
DF

Forumdan daha fazla yararlanmak için giriş yapın yada üye olun!

Forumdan daha fazla yararlanmak için giriş yapın veya kayıt olun!

Kayıt ol

Forumda bir hesap oluşturmak tamamen ücretsizdir.

Şimdi kayıt ol
Giriş yap

Eğer bir hesabınız var ise lütfen giriş yapın

Giriş yap

Bu konuyu görüntüleyen kullanıcılar

Tema düzenleyici

Tema özelletirmeleri

Granit arka planlar

Lütfen Javascript'i etkinleştirin!Javascript'i etkinleştirin!