Neler yeni

Foruma hoş geldin, Ziyaretçi

Forum içeriğine ve tüm hizmetlerimize erişim sağlamak için foruma kayıt olmalı ya da giriş yapmalısınız. Foruma üye olmak tamamen ücretsizdir.

Türkiye'nin İlk ve tek FiveM forum adresi

Forum adresimize hoş geldin FiveMTürk olarak amacımız siz değerli kullanıcılarımıza en aktif fikir ve paylaşım platformu sunmak bir yana en güvenilir şekilde alışveriş yapabileceğiniz bir platform sunmaktır.
DF DF
DF DF
DF DF

Sizce Target Sistemi Güzel Mi?

TargetSizce Olmalı Mı?


  • Kullanılan toplam oy
    54

TorPak

Üye
FT Kullanıcı
Katılım
4 yıl 3 ay 30 gün
Mesajlar
596
Web sitesi
nexusdev.online
Discord
torpak.
Bildiğiniz Üzere Birçok Sunucu Target Sistemine Geçti.
Fakat Bunun Yanınad Birçok Oyuncu da Target Sisteminin Kötü veya Gereksiz Olduğunu Düşünüyor.
Siz Ne Düşünüyorsunuz?
Sizce Target Sistemi Bir Sunucuda Olmalı mı Yoksa Olmamalı mıdır ?
 
DF
Konu Kategorisi Değiştirilebilir mi sanırım yanlış açtım :D?
 
DF
Bildiğiniz Üzere Birçok Sunucu Target Sistemine Geçti.
Fakat Bunun Yanınad Birçok Oyuncu da Target Sisteminin Kötü veya Gereksiz Olduğunu Düşünüyor.
Siz Ne Düşünüyorsunuz?
Sizce Target Sistemi Bir Sunucuda Olmalı mı Yoksa Olmamalı mıdır ?
target sistemini bilmem ama targer sistemi çok iyi duruyor
 
DF
Daha önce target sistemi kullanmadım ama target'a geçen 1 sunucuda deneyimleme şansım oldu. Bazı şeyleri kolaylaştırdığı doğru fakat abartılacak kadar özel, güzel bir sistem değil. Mesela f3'ü target'a taşıyorlar, neden ? Target, F3 Yerine daha az sunucuyu yoruyorsa yani böyle bir şey varsa yapsınlar ama gerek yok. Şöyle de bir örnek vereyim, " E - Motel'e gir " sanırsam bu drawtext olayı, bunu UI Sistemine geçirmeleri gayet iyi, göze hoş geliyor fakat Alt'a basıyım Göz Gelsin Sonra Motel'e gir'i bulayım tıklayayım gireyim normalden daha çok uğraştırıyor. Kısacası, Kullanılabilir ama bence hala biraz daha zamana ihtiyacı var.
 
DF
Daha önce target sistemi kullanmadım ama target'a geçen 1 sunucuda deneyimleme şansım oldu. Bazı şeyleri kolaylaştırdığı doğru fakat abartılacak kadar özel, güzel bir sistem değil. Mesela f3'ü target'a taşıyorlar, neden ? Target, F3 Yerine daha az sunucuyu yoruyorsa yani böyle bir şey varsa yapsınlar ama gerek yok. Şöyle de bir örnek vereyim, " E - Motel'e gir " sanırsam bu drawtext olayı, bunu UI Sistemine geçirmeleri gayet iyi, göze hoş geliyor fakat Alt'a basıyım Göz Gelsin Sonra Motel'e gir'i bulayım tıklayayım gireyim normalden daha çok uğraştırıyor. Kısacası, Kullanılabilir ama bence hala biraz daha zamana ihtiyacı var.
Target sistemi hoş olmakla beraber bir süre daha üzerinde kafa yorulup daha kullanıcı odaklı geliştirmeler yapılması gerekiyor. Yenilik şart, yıllarca aynı pakette ve aynı sistemlerde oynamak insanı bir süreden sonra yoruyor,sıkıyor.
 
DF
Bu konuda sahsi fikrimi sunayim.
Bir developer olarak kodlamada hem kolaylik hem de paketin (client side) daha optimize çalismasini sagliyor.
Neden kolaylik sagliyor ?
Herhangi bir distance = #(playerpos, doorpos) vs kullanmadan direk hangi koordinata istiyorsan oraya target i yerlestirebiliyorsun.
Bu bir ped olabilir, bir obje olabilir, belirlenen bir polyzone olabilir .. yani kodlamada sadece buraya bunu koy, target açildiginda ve su opsiyon seçildiginde bu event i triggerla diye ayarlaman yetiyor.
Peki neden daha optimize dedim ?
Benim gözümde bütün sistemleri olabildigince target e geçirmeliyiz, kendi sunucumda client tarafinda 0.7 ila 1.2 ms almaktayim 1050 mobile bir grafik karti ve i7 gen9 bir cpu ile.
Söyle örneklendireyim, yukarida arkadas marker i target e tercih ederim demis.
Marker i entegre etmek için once bir loop un içerisine bir kaç local açariz, nedir bunlar :
local playerped
local playercoord
local markercoor
local distance = #(playercoord - markercoor)

Bunlar devamli bir loop içerisinde dönüyor ve if distance < 10 dedigimizde istedigimiz script i çalistirmaya basliyor, sonrasinda onkeypress eventleri, waitler vs vs ...
Bu sekilde yapildiginda diyelimki marker in yakinina geldiginde client tarafinda resmon yemeye basliyor.

Peki ya bunu target e çevirirsek ne olur ?
QBCore daki ana fikir minimal loops maximum functions / triggers.
Yani looplari (while true do ..... ) minimum a indirip yerine functionlar ve triggerlar kullanarak resmon u en aza indirmek.
Target sistemini kullanabilmek için yukarida verdigim örnekten sadece if distance < 10 kodlamasindan sonra gelen kodlari almaniz yeterli ve bunu bir event in içerisine koymaliyiz. Bu kodlarin içerisinden onkeypress, release vs gibi user input gerektiren seyleri de attikmi sadece o event triggerlandiginda ne yapmasi gerektigini yaziyoruz.
Daha sonra herhangi bir yere bir target koyup o target açildiginda ve o option seçildiginde yukarida yazdigimiz event triggerlensin diyoruz ve olay bitiyor.

Yani aradaki en büyük fark optimizasyon, biri (aktif degilken) döngü içerisinde hesaplamalar yapip resmon yerken digeri sadece aktifken, yani triggerlendiginde anlik resmon yiyip tekrar 0 a düsüyor.

Görsellik açisindan birsey diyemem, renkler ve zevkler tartisilmaz, ama bir developer olarak diyebilirimki, eger optimizasyonu düsünüyorsaniz o zaman target e geçin.

Alternatifi varmi? evet o da var, polyzone + textui.
Sonuçta target de polyzone kullanarak target yerlerini belirliyor.
Direk polyzone kullanarak ispontinside ile kisinin polyzone içerisine girdiginde sadece herhangi bir kodu çalistirip devamli hesaplama yaptirmana gerek kalmaz.
Biraz uzattim galiba özür dilerim, nacizane fikirlerim bunlardir.
 
DF
Son düzenleme:

Forumdan daha fazla yararlanmak için giriş yapın yada üye olun!

Forumdan daha fazla yararlanmak için giriş yapın veya kayıt olun!

Kayıt ol

Forumda bir hesap oluşturmak tamamen ücretsizdir.

Şimdi kayıt ol
Giriş yap

Eğer bir hesabınız var ise lütfen giriş yapın

Giriş yap

Bu konuyu görüntüleyen kullanıcılar

Tema düzenleyici

Tema özelletirmeleri

Granit arka planlar

Lütfen Javascript'i etkinleştirin!Javascript'i etkinleştirin!