Neler yeni

Foruma hoş geldin, Ziyaretçi

Forum içeriğine ve tüm hizmetlerimize erişim sağlamak için foruma kayıt olmalı ya da giriş yapmalısınız. Foruma üye olmak tamamen ücretsizdir.

Türkiye'nin İlk ve tek FiveM forum adresi

Forum adresimize hoş geldin FiveMTürk olarak amacımız siz değerli kullanıcılarımıza en aktif fikir ve paylaşım platformu sunmak bir yana en güvenilir şekilde alışveriş yapabileceğiniz bir platform sunmaktır.
DF DF
DF DF
DF DF

Paylaşım [QBCORE] Gelişmiş Clothing Scripti Ve Kurulumu

Merhaba Arkadaşlar
Bugün Sizlere
Üzerinde Kullandığım qb-clothing Yerine Kullanabileceğiniz Bir Kıyafet Scripti Paylaşıyorum

Göresller:
İlk Karakter Oluşturma Yüz Ayarları
Ekli dosyayı görüntüle 72443

İlk Karakter Oluşturma Saç Sakal ve Renk Ayarları
Ekli dosyayı görüntüle 72444
Kıyafetçi QB-MENU, Entegreli
Ekli dosyayı görüntüle 72445


İsterseniz qb-target Entegreli Berber ve Kıyafetçi
Ekli dosyayı görüntüle 72447Ekli dosyayı görüntüle 72449


Kurulum
1. Adım:
qb-multicharacter/server/main.lua'yı açıyoruz
İçerisinde '
qb-multicharacter:server:getSkin' Fonkisyonunun Olduğu Bölümü Aşağıdaki Kod Satırı İle Değiştiriyoruz
Kod:
QBCore.Functions.CreateCallback("qb-multicharacter:server:getSkin", function(source, cb, cid)
    local result = MySQL.query.await('SELECT * FROM players WHERE citizenid = ?', {cid})
    local PlayerData = result[1]
    PlayerData.model = json.decode(PlayerData.skin)
    if PlayerData.skin ~= nil then
        cb(PlayerData.skin, PlayerData.model.model)
    else
        cb(nil)
    end
end)

2.Adım
qb-multicharacter/client/main.lua'yı Açıyoruz
İçerisinde "
RegisterNUICallback('cDataPed', function(data)" Fonksiyonunun Olduğu Satırları Aşağıdaki Kod İle Değiştiriyoruz
Kod:
RegisterNUICallback('cDataPed', function(data)
    local cData = data.cData
    SetEntityAsMissionEntity(charPed, true, true)
    DeleteEntity(charPed)
    if cData ~= nil then
        QBCore.Functions.TriggerCallback('qb-multicharacter:server:getSkin', function(data, gender)
            model = gender
            if model ~= nil then
                Citizen.CreateThread(function()
                    RequestModel(model)
                    while not HasModelLoaded(model) do
                        Citizen.Wait(0)
                    end
                    charPed = CreatePed(2, model, Config.PedCoords.x, Config.PedCoords.y, Config.PedCoords.z - 0.98, Config.PedCoords.w, false, true)
                    SetPedComponentVariation(charPed, 0, 0, 0, 2)
                    FreezeEntityPosition(charPed, false)
                    SetEntityInvincible(charPed, true)
                    PlaceObjectOnGroundProperly(charPed)
                    SetBlockingOfNonTemporaryEvents(charPed, true)
                    data = json.decode(data)
                    exports['fivem-appearance']:setPedAppearance(charPed, data)
                end)
            else
                Citizen.CreateThread(function()
                    local randommodels = {
                        "mp_m_freemode_01",
                        "mp_f_freemode_01",
                    }
                    local model = GetHashKey(randommodels[math.random(1, #randommodels)])
                    RequestModel(model)
                    while not HasModelLoaded(model) do
                        Citizen.Wait(0)
                    end
                    charPed = CreatePed(2, model, Config.PedCoords.x, Config.PedCoords.y, Config.PedCoords.z - 0.98, Config.PedCoords.w, false, true)
                    SetPedComponentVariation(charPed, 0, 0, 0, 2)
                    FreezeEntityPosition(charPed, false)
                    SetEntityInvincible(charPed, true)
                    PlaceObjectOnGroundProperly(charPed)
                    SetBlockingOfNonTemporaryEvents(charPed, true)
                end)
            end
        end, cData.citizenid)
    else
        Citizen.CreateThread(function()
            local randommodels = {
                "mp_m_freemode_01",
                "mp_f_freemode_01",
            }
            local model = GetHashKey(randommodels[math.random(1, #randommodels)])
            RequestModel(model)
            while not HasModelLoaded(model) do
                Citizen.Wait(0)
            end
            charPed = CreatePed(2, model, Config.PedCoords.x, Config.PedCoords.y, Config.PedCoords.z - 0.98, Config.PedCoords.w, false, true)
            SetPedComponentVariation(charPed, 0, 0, 0, 2)
            FreezeEntityPosition(charPed, false)
            SetEntityInvincible(charPed, true)
            PlaceObjectOnGroundProperly(charPed)
            SetBlockingOfNonTemporaryEvents(charPed, true)
        end)
    end
end)

Normal Kurulum Bu Kadar Fakat qb-target Kullanan Arkadaşlar İçin Ekstra Olarak Sadece Yapmamız Gerekenler Şunlar
1. Adım
"fivem-appearance\client\client.lua" Dosyasını Açıyoruz
Daha Sonrasında Aşağıdaki Kodu Aratıyoruz

Kod:
CreateThread(function()
    while true do

        Wait(0)

        if CurrentAction ~= nil then

            if IsControlPressed(1, 38) then
                Wait(500)

                if CurrentAction == 'clothingMenu' then
                    TriggerEvent("fivem-appearance:clothingShop")
                end
          
                if CurrentAction == 'barberMenu' then
                    TriggerEvent("fivem-appearance:barberMenu")
                end

            end
        end
    end
end)

Bu Kodları Aşağıdaki Kodlar İle Değiştiriyoruz
Kod:
--CreateThread(function()
--    while true do

--        Wait(0)

--        if CurrentAction ~= nil then

        --    if IsControlPressed(1, 38) then
    --            Wait(500)

            --    if CurrentAction == 'clothingMenu' then
    --                TriggerEvent("fivem-appearance:clothingShop")
        --        end
          
    --            if CurrentAction == 'barberMenu' then
    --                TriggerEvent("fivem-appearance:barberMenu")
    --            end
--
    --        end
--        end
--    end
--end)

2. Adım
"qb-target\events\
clothings.lua" Dosyasını Açıyoruz
clothings.lua Dosyasının İçini Tamamen Şu Kodlar İle Değiştiriyoruz

Kod:
--Clothing-1-

exports['qb-target']:AddBoxZone("Clothing", vector3(77.03, -1391.58, 29.38), 5, 5, {
    name = "Clothing",
    heading=0,
    },{
    options = {
        {
            event = "fivem-appearance:clothingShop",
            icon = "bi bi-bag-check-fill",
            label = "Kıyafet Mağazası",
            job = "all"
        },
  
    },
    distance = 2.5,
})

--Clothing-2-

exports['qb-target']:AddBoxZone("Clothing2", vector3(1692.57, 4821.45, 42.06), 5, 5, {
    name = "Clothing2",
    heading=0,
    },{
    options = {
        {
            event = "fivem-appearance:clothingShop",
            icon = "bi bi-bag-check-fill",
            label = "Kıyafet Mağazası",
            job = "all"
        },
  
    },
    distance = 2.5,
})

--Clothing-3-

exports['qb-target']:AddBoxZone("Clothing3", vector3(-712.16, -155.33, 37.42), 6, 6, {
    name = "Clothing3",
    heading=0,
    },{
    options = {
        {
            event = "fivem-appearance:clothingShop",
            icon = "bi bi-bag-check-fill",
            label = "Kıyafet Mağazası",
            job = "all"
        },
  
    },
    distance = 2.5,
})


--Clothing-4-

exports['qb-target']:AddBoxZone("Clothing4", vector3(-1192.72, -772.46, 17.33), 7, 7, {
    name = "Clothing4",
    heading=0,
    },{
    options = {
        {
            event = "fivem-appearance:clothingShop",
            icon = "bi bi-bag-check-fill",
            label = "Kıyafet Mağazası",
            job = "all"
        },
  
    },
    distance = 2.5,
})


--Clothing-5-

exports['qb-target']:AddBoxZone("Clothing5", vector3(425.36, -806.54, 29.49), 7, 7, {
    name = "Clothing5",
    heading=0,
    },{
    options = {
        {
            event = "fivem-appearance:clothingShop",
            icon = "bi bi-bag-check-fill",
            label = "Kıyafet Mağazası",
            job = "all"
        },
  
    },
    distance = 2.5,
})



--Clothing-6-

exports['qb-target']:AddBoxZone("Clothing6", vector3(-161.61, -302.69, 39.73), 6, 6, {
    name = "Clothing6",
    heading=0,
    },{
    options = {
        {
            event = "fivem-appearance:clothingShop",
            icon = "bi bi-bag-check-fill",
            label = "Kıyafet Mağazası",
            job = "all"
        },
  
    },
    distance = 2.5,
})


--Clothing-7-

exports['qb-target']:AddBoxZone("Clothing7", vector3(-820.32, -1074.19, 11.33), 6, 6, {
    name = "Clothing7",
    heading=0,
    },{
    options = {
        {
            event = "fivem-appearance:clothingShop",
            icon = "bi bi-bag-check-fill",
            label = "Kıyafet Mağazası",
            job = "all"
        },
  
    },
    distance = 2.5,
})


--Clothing-8-

exports['qb-target']:AddBoxZone("Clothing8", vector3(-1450.82, -236.75, 49.81), 7, 7, {
    name = "Clothing8",
    heading=0,
    },{
    options = {
        {
            event = "fivem-appearance:clothingShop",
            icon = "bi bi-bag-check-fill",
            label = "Kıyafet Mağazası",
            job = "all"
        },
  
    },
    distance = 2.5,
})


--Clothing-9-

exports['qb-target']:AddBoxZone("Clothing9 ", vector3(4.25, 6512.81, 31.88), 7, 7, {
    name = "Clothing9",
    heading=0,
    },{
    options = {
        {
            event = "fivem-appearance:clothingShop",
            icon = "bi bi-bag-check-fill",
            label = "Kıyafet Mağazası",
            job = "all"
        },
  
    },
    distance = 2.5,
})

--Clothing-10-

exports['qb-target']:AddBoxZone("Clothing10 ", vector3(615.18, 2762.91, 42.09), 7, 7, {
    name = "Clothing10",
    heading=0,
    },{
    options = {
        {
            event = "fivem-appearance:clothingShop",
            icon = "bi bi-bag-check-fill",
            label = "Kıyafet Mağazası",
            job = "all"
        },
  
    },
    distance = 2.5,
})

--Clothing-11-

exports['qb-target']:AddBoxZone("Clothing11 ", vector3(1196.72, 2709.56, 38.22), 7, 7, {
    name = "Clothing11",
    heading=0,
    },{
    options = {
        {
            event = "fivem-appearance:clothingShop",
            icon = "bi bi-bag-check-fill",
            label = "Kıyafet Mağazası",
            job = "all"
        },
  
    },
    distance = 2.5,
})

--Clothing-12-

exports['qb-target']:AddBoxZone("Clothing12", vector3(-3171.52, 1043.93, 20.86), 7, 7, {
    name = "Clothing12",
    heading=0,
    },{
    options = {
        {
            event = "fivem-appearance:clothingShop",
            icon = "bi bi-bag-check-fill",
            label = "Kıyafet Mağazası",
            job = "all"
        },
  
    },
    distance = 2.5,
})

--Clothing-13-

exports['qb-target']:AddBoxZone("Clothing13", vector3(-1100.86, 2710.17, 19.11), 7, 7, {
    name = "Clothing13",
    heading=0,
    },{
    options = {
        {
            event = "fivem-appearance:clothingShop",
            icon = "bi bi-bag-check-fill",
            label = "Kıyafet Mağazası",
            job = "all"
        },
  
    },
    distance = 2.5,
})

--Clothing-14-

-- exports['qb-target']:AddBoxZone("Clothing14", vector3(-1207.68, -1457.28, 4.37), 5, 5, {
--     name = "Clothing14",
--     heading=0,
--     },{
--     options = {
--         {
--             event = "fivem-appearance:clothingShop",
--             icon = "bi bi-bag-check-fill",
--             label = "Kıyafet Mağazası",
--             job = "all"
--         },
  
--     },
--     distance = 2.5,
-- })


--Clothing-15-

exports['qb-target']:AddBoxZone("Clothing15", vector3(121.89, -224.35, 54.56), 7, 7, {
    name = "Clothing15",
    heading=0,
    },{
    options = {
        {
            event = "fivem-appearance:clothingShop",
            icon = "bi bi-bag-check-fill",
            label = "Kıyafet Mağazası",
            job = "all"
        },
  
    },
    distance = 2.5,
})

--berber-1-

exports['qb-target']:AddBoxZone("barber1", vector3(-33.19, -152.52, 57.08), 6, 6, {
    name = "Barber1",
    heading=0,
    },{
    options = {
        {
            event = "fivem-appearance:barberMenu",
            icon = "bi bi-scissors",
            label = "Berber",
            job = "all"
        },
  
    },
    distance = 2.5,
})

--berber-2-

exports['qb-target']:AddBoxZone("barber2", vector3(-278.27, 6228.74, 31.7), 6, 6, {
    name = "Barber2",
    heading=0,
    },{
    options = {
        {
            event = "fivem-appearance:barberMenu",
            icon = "bi bi-scissors",
            label = "Berber",
            job = "all"
        },
  
    },
    distance = 2.5,
})

--berber-3-

exports['qb-target']:AddBoxZone("barber3", vector3(-814.3, -183.79, 37.56), 6, 6, {
    name = "Barber3",
    heading=0,
    },{
    options = {
        {
            event = "fivem-appearance:barberMenu",
            icon = "bi bi-scissors",
            label = "Berber",
            job = "all"
        },
  
    },
    distance = 2.5,
})

--berber-4-

exports['qb-target']:AddBoxZone("barber4", vector3(136.74, -1708.38, 29.29), 6, 6, {
    name = "Barber4",
    heading=0,
    },{
    options = {
        {
            event = "fivem-appearance:barberMenu",
            icon = "bi bi-scissors",
            label = "Berber",
            job = "all"
        },
  
    },
    distance = 2.5,
})

--berber-5-

exports['qb-target']:AddBoxZone("barber5", vector3(136.74, -1708.38, 29.29), 6, 6, {
    name = "Barber5",
    heading=0,
    },{
    options = {
        {
            event = "fivem-appearance:barberMenu",
            icon = "bi bi-scissors",
            label = "Berber",
            job = "all"
        },
  
    },
    distance = 2.5,
})

--berber-6-

exports['qb-target']:AddBoxZone("barber6", vector3(-1282.89, -1117.61, 6.99), 6, 6, {
    name = "Barber6",
    heading=0,
    },{
    options = {
        {
            event = "fivem-appearance:barberMenu",
            icon = "bi bi-scissors",
            label = "Berber",
            job = "all"
        },
  
    },
    distance = 2.5,
})

--berber-7-

exports['qb-target']:AddBoxZone("barber7", vector3(1931.5, 3729.7, 32.85), 6, 6, {
    name = "Barber7",
    heading=0,
    },{
    options = {
        {
            event = "fivem-appearance:barberMenu",
            icon = "bi bi-scissors",
            label = "Berber",
            job = "all"
        },
  
    },
    distance = 2.5,
})

--berber-8-

exports['qb-target']:AddBoxZone("barber8", vector3(1212.81, -472.9, 66.2), 6, 6, {
    name = "Barber8",
    heading=0,
    },{
    options = {
        {
            event = "fivem-appearance:barberMenu",
            icon = "bi bi-scissors",
            label = "Berber",
            job = "all"
        },
  
    },
    distance = 2.5,
})

Bütün Kurulumlar Bu Kadar. Scripti Kendim Herşeyini Türkçeleştirdim.
| | |

Bir Sıkıntı Yaşarsanız Discord: Torpak#0048
Herkese İyi Kullanımlar ve İyi Forumlar...

eline saglik, çok güzel olmus.
Nacizane bir fikir, target i for loop içerisine alip lokasyonlari da config den çektirirsen sadece bir kere target exportu yapman gerekir.
örnek:


Kod:
for k, v in pairs(Config.Zones) do
    exports["qb-target"]:AddBoxZone("Magaza_"..k, v.position, v.length, v.width, {
        name = "Magaza_"..k,
        heading = v.heading,
        minZ = v.minZ,
        maxZ = v.maxZ
    }, {
        options = {
            {
                type = "client",
                event = "fivem-appearance:clothingShop",
                icon = "bi bi-scissors",
                label = v.label,
            }
        },
        distance = 2.5
    })
end
 
DF
eline saglik, çok güzel olmus.
Nacizane bir fikir, target i for loop içerisine alip lokasyonlari da config den çektirirsen sadece bir kere target exportu yapman gerekir.
örnek:


Kod:
for k, v in pairs(Config.Zones) do
    exports["qb-target"]:AddBoxZone("Magaza_"..k, v.position, v.length, v.width, {
        name = "Magaza_"..k,
        heading = v.heading,
        minZ = v.minZ,
        maxZ = v.maxZ
    }, {
        options = {
            {
                type = "client",
                event = "fivem-appearance:clothingShop",
                icon = "bi bi-scissors",
                label = v.label,
            }
        },
        distance = 2.5
    })
end
Öneri ve Yorumunuz İçi Teşekkürler
 
DF
Hocam yenile yapınca karakter görünmez oluyor :/
 
DF
Öneri olarak millete daha fok yararda bulunmak istiyorsan detaylı anlatım yapabilirsin mesala
Kod:
QBCore.Functions.CreateCallback("qb-multicharacter:server:getSkin", function(source, cb, cid)
    local result = MySQL.query.await('SELECT * FROM players WHERE citizenid = ?', {cid}) -- trigger larken gonderlien citizen id yi cekiyoru
    local PlayerData = result[1] -- gelen data'nin 1. elamanı var aliyoruz
    PlayerData.model = json.decode(PlayerData.skin) -- playerData.model i encode ediyoruz
    if PlayerData.skin ~= nil then -- eger PlayerData.skin nil degerine esit degilse
        cb(PlayerData.skin, PlayerData.model.model) -- PlayerData.skin ve playerData.model.model
    else -- eger ki eşitse
        cb(nil) -- data yerine nil degerini donduruyor
    end
end)

Hem bu ne işe yariyo diyenlere birazdaha yardımda bulunmuş olabilirsin
 
DF
merhabalar , karakter yaratma ekranında ki ped kısmını nasıl kaldırabiliriz acaba ?
 
DF
bir tek ben mi kuramadım karakter yaratma ekranında karakter yapım ekranı gelmiyor
 
DF
qb-framework ile gelen standart qb-target a nasıl eklenebilir onuda anlatırmısın
 
DF

Forumdan daha fazla yararlanmak için giriş yapın yada üye olun!

Forumdan daha fazla yararlanmak için giriş yapın veya kayıt olun!

Kayıt ol

Forumda bir hesap oluşturmak tamamen ücretsizdir.

Şimdi kayıt ol
Giriş yap

Eğer bir hesabınız var ise lütfen giriş yapın

Giriş yap

Bu konuyu görüntüleyen kullanıcılar

Tema düzenleyici

Tema özelletirmeleri

Granit arka planlar

Lütfen Javascript'i etkinleştirin!Javascript'i etkinleştirin!