Server sunucu taraflı çalışır. Math.random yardımıyla Local bir değişken tanımlarsanız bu değişken her clientte aynı olacaktır. Client ise sunucuya bağlanan müşterilere denebilir. Clientte bir local Math.random değişkeni tanımlarsanız bu her clientte farklı olur.
Tabi tek fark bu değil. Client ve Server taraflı kodların fonksiyonları farklıdır. Server taraflı kodlarda genellikle xPlayer, xItem gibi terimleri daha çok görürüz. Bunun sebebi ise Client tarafında oyuncu üzerinden bir item silme, ekleme yapılamaz. Aynı şekilde server tarafında veritabanından veri çekme işlemi yapılırken client tarafında bu işlem yapılmaz.
Client'te ise genellikle While döngüleriyle her saliyese kadar kontrol edilebilen döngüler yer almaktadır. Örneğin oyuncunun elinde silah var mı Client (sunucuya bağlı sadece 1 tek kişi) üzerinde çalıştığından server tarafında yapılamaz.
Genel olarak bildiğim farklılıklar bunlar. İyi forumlar.