Neler yeni

Foruma hoş geldin, Ziyaretçi

Forum içeriğine ve tüm hizmetlerimize erişim sağlamak için foruma kayıt olmalı ya da giriş yapmalısınız. Foruma üye olmak tamamen ücretsizdir.

Türkiye'nin İlk ve tek FiveM forum adresi

Forum adresimize hoş geldin FiveMTürk olarak amacımız siz değerli kullanıcılarımıza en aktif fikir ve paylaşım platformu sunmak bir yana en güvenilir şekilde alışveriş yapabileceğiniz bir platform sunmaktır.
DF DF
DF DF
DF DF

MARKETTEN ALDIĞIM YİYECEKLERİ YİYEMİYORUM YARDIM

BeyFendii

Üye
FT Kullanıcı
Katılım
4 yıl 8 ay 20 gün
Mesajlar
162
Marketten aldığım yiyecekleri yiyemiyorum yardım edebilecek var mı ?
 
DF
basic needs de degisiklik yapman gerekiyor diye biliyorum
 
DF
Nasil bir değişiklik yapicak örneğin bendede aynı sorun var ?
İçindeki kodları inceler isen orda itemin ismi ve yediğinde içtiğinde vericeği değerler var thrist sussuzluk hunger açlık belirtir buna göre kendi itemlerinizi ekleyebilirsiniz.
 
DF
Hocam merhaba, sıkıntınız esx_basicneeds ile alakalı. İtemları tüketebilmek için itemları esx_basicneeds/server/main.lua içerisine eklemeniz ve tükettiğinizde yemek barınızı mı yoksa su barınızı mı etkileyecek onu seçmeniz gerekiyor. Şöyle bir örnek vereyim:

ESX.RegisterUsableItem('bread', function(source)
local xPlayer = ESX.GetPlayerFromId(source)
xPlayer.removeInventoryItem('bread', 1)

TriggerClientEvent('esx_status:add', source, 'hunger', 200000)
TriggerClientEvent('esx_basicneeds: onEat', source)
xPlayer.showNotification(_U('used_bread'))
end)

Yukarıdaki kodu server/main.lua içerisinden aldım. Siz de kendi kullanmak istediğiniz itemleri yukarıdaki kod gibi aynı dosya içerisine eklemeniz gerekiyor. Yukarıdaki kodda "bread" isimli item'ı kullandığınızda "onEat" olacağını yani yenileceğini ve "hunger" barını yani açlık barını "200000" birim dolduracağını ardından dil dosyasında "used_bread" ile tanımlı yazının ekranda bildirim olarak çıkacağını yazıyor. Sizin de tüketmek istediğiniz her itemı yukarıdaki kod gibi server/main.lua'ya eklemeniz gerekiyor. Tekrar örnek vermek gerekirse diyelim ki siz database'inize "cocacola" adlı bir item eklediniz ve bu item'ı içebilmek istiyorsunuz. O zaman yukardaki kodu aynı dosya içerisinde kopyala yapıştır ile çoğaltarak şu şekilde düzenlemeniz gerekiyor:

ESX.RegisterUsableItem('cocacola', function(source)
local xPlayer = ESX.GetPlayerFromId(source)
xPlayer.removeInventoryItem('cocacola', 1)

TriggerClientEvent('esx_status:add', source, 'thirst', 200000)
TriggerClientEvent('esx_basicneeds: onDrink', source)
xPlayer.showNotification(_U('used_water'))
end)

Burada item ismimizi cocacola olarak değiştirdik ve içmek istediğimiz için ve su barımızı doldurmasını istediğimiz için "hunger" yerine "thirst" yazdık. Ardından kolayı içebilmek için "onEat" kısmını da "onDrink" olarak değiştirdik. Ardından susuzluğumuzla alakalı bir bir bildirim gelmesini istediğimiz için "used_bread" bildirimini "used_water" ile değiştirdik. Yukarda değiştirmedik ama örneğin tükettiğimiz item'ın içme barımızı daha az doldurmasını isteseydik örneğin "200000" birimi "100000" ile değiştirebilirdik. Genel olarak item tüketme mantığı bu şekilde gerçekleşiyor. Kolay gelsin.
 
DF
Hocam merhaba, sıkıntınız esx_basicneeds ile alakalı. İtemları tüketebilmek için itemları esx_basicneeds/server/main.lua içerisine eklemeniz ve tükettiğinizde yemek barınızı mı yoksa su barınızı mı etkileyecek onu seçmeniz gerekiyor. Şöyle bir örnek vereyim:

ESX.RegisterUsableItem('bread', function(source)
local xPlayer = ESX.GetPlayerFromId(source)
xPlayer.removeInventoryItem('bread', 1)

TriggerClientEvent('esx_status:add', source, 'hunger', 200000)
TriggerClientEvent('esx_basicneeds: onEat', source)
xPlayer.showNotification(_U('used_bread'))
end)

Yukarıdaki kodu server/main.lua içerisinden aldım. Siz de kendi kullanmak istediğiniz itemleri yukarıdaki kod gibi aynı dosya içerisine eklemeniz gerekiyor. Yukarıdaki kodda "bread" isimli item'ı kullandığınızda "onEat" olacağını yani yenileceğini ve "hunger" barını yani açlık barını "200000" birim dolduracağını ardından dil dosyasında "used_bread" ile tanımlı yazının ekranda bildirim olarak çıkacağını yazıyor. Sizin de tüketmek istediğiniz her itemı yukarıdaki kod gibi server/main.lua'ya eklemeniz gerekiyor. Tekrar örnek vermek gerekirse diyelim ki siz database'inize "cocacola" adlı bir item eklediniz ve bu item'ı içebilmek istiyorsunuz. O zaman yukardaki kodu aynı dosya içerisinde kopyala yapıştır ile çoğaltarak şu şekilde düzenlemeniz gerekiyor:

ESX.RegisterUsableItem('cocacola', function(source)
local xPlayer = ESX.GetPlayerFromId(source)
xPlayer.removeInventoryItem('cocacola', 1)

TriggerClientEvent('esx_status:add', source, 'thirst', 200000)
TriggerClientEvent('esx_basicneeds: onDrink', source)
xPlayer.showNotification(_U('used_water'))
end)

Burada item ismimizi cocacola olarak değiştirdik ve içmek istediğimiz için ve su barımızı doldurmasını istediğimiz için "hunger" yerine "thirst" yazdık. Ardından kolayı içebilmek için "onEat" kısmını da "onDrink" olarak değiştirdik. Ardından susuzluğumuzla alakalı bir bir bildirim gelmesini istediğimiz için "used_bread" bildirimini "used_water" ile değiştirdik. Yukarda değiştirmedik ama örneğin tükettiğimiz item'ın içme barımızı daha az doldurmasını isteseydik örneğin "200000" birimi "100000" ile değiştirebilirdik. Genel olarak item tüketme mantığı bu şekilde gerçekleşiyor. Kolay gelsin.
Çok güzel anlatmışsın eline sağlık deneyeceğim inşallah olur :)
 
DF
esx_basicneeds'te bread'ın kodu olacak tekrar kopyalayıp en alta bir yere yapıştırın. bread'ı ekleyeceğiniz item ile değiştirin.
 
DF

Forumdan daha fazla yararlanmak için giriş yapın yada üye olun!

Forumdan daha fazla yararlanmak için giriş yapın veya kayıt olun!

Kayıt ol

Forumda bir hesap oluşturmak tamamen ücretsizdir.

Şimdi kayıt ol
Giriş yap

Eğer bir hesabınız var ise lütfen giriş yapın

Giriş yap

Bu konuyu görüntüleyen kullanıcılar

Tema düzenleyici

Tema özelletirmeleri

Granit arka planlar

Lütfen Javascript'i etkinleştirin!Javascript'i etkinleştirin!