Neler yeni

Foruma hoş geldin, Ziyaretçi

Forum içeriğine ve tüm hizmetlerimize erişim sağlamak için foruma kayıt olmalı ya da giriş yapmalısınız. Foruma üye olmak tamamen ücretsizdir.

Türkiye'nin İlk ve tek FiveM forum adresi

Forum adresimize hoş geldin FiveMTürk olarak amacımız siz değerli kullanıcılarımıza en aktif fikir ve paylaşım platformu sunmak bir yana en güvenilir şekilde alışveriş yapabileceğiniz bir platform sunmaktır.
DF DF
DF DF
DF DF

Soru LUA ILE ILGILI YARDIM.

infinitumclara

Üye
FT Kullanıcı
Katılım
3 yıl 1 ay 22 gün
Mesajlar
85
Öncelikle sorunum while döngüsü içinde drawtext kullanmakla alakalı. Benim hatam mı bilmiyorum ama çözemedim. Hata ile ilgili örnek satır atacağım:

Kod:
test = false
test2 = false
progress = 0
pause = false

Bir olaydan sonra test ve test2'yi true yapması için bir fonksiyon ekledim, print ile test ettim ve bunda sorun yok.

Kod:
while test do
Citizen.Wait(1)
DrawText3D(konum2.x, konum2.y, konum2.z, '[E] - test')
end
while test2 do
Citizen.Wait(0)
if progress < 41 and not pause then
  progress = progress + 2
  Citizen.Wait(3000)
  exports['okokNotify']:Alert("Test", "İşlem:"..progress", 5000, 'info')
end
end

Yazdığım kodun aynısını olmasa da bir benzerini yukarıya bıraktım.

Sorun da şöyle oluyor, test = true olduğunda her 3 saniyede 1 1 saliselik test drawtext'ini gösteriyor ve drawtext tekrar gidiyor. Ben test = false olana kadar drawtext'in orda kalmasını istiyorum. while test2 döngüsünü sildiğimde sorun çözülüyor. Nasıl 2'sini birden kullanabilirim?

Denediklerim:
While döngüsü içindeki bir function içine alıp bir trigger oluşturdum ve eventi gerekli yere ekleyip test ve test2 'yi birleştirdim. Ancak sorun çözülmedi.
 
DF
sorununu ve yapmak istedigini tekrar duzenleyip yazabilir misin? Hicbir sey anlasilmiyor bu sekilde kimse yardimci olamaz
 
DF
Tam emin değilim ama while bir local ile bu şekilde çalışmıyor
 
DF
sorununu ve yapmak istedigini tekrar duzenleyip yazabilir misin? Hicbir sey anlasilmiyor bu sekilde kimse yardimci olamaz
Tamamdır sorunu tekrar anlatıyorum. Ben bir sistem yapıyorum, bu sistemde her 3 saniyede bir +2 olacak şekilde bir artış olacak, her 3 saniyede bir artış sonucu çıkan sayıyı bildirim atıcak. bunu da şu kod ile yaptım:


if progress < 41 and not pause then
progress = progress + 2
Citizen.Wait(3000)
exports['okokNotify']:Alert("Test", "İşlem:"..progress", 5000, 'info')
end

fakat bu kodun olduğu while döngüsüne drawtext'i ekleyince drawtext her 3 saniyede bir 1 saliseliğine görünüp geri gidiyor. Ben drawtextin orada sürekli kalmasını istiyorum.
Sorunumu anlayamadıysanız discord bırakırsanız discordda görsellerle anlatayım.
 
DF
I infinitumclara agam tyt paragraf gibi anlatma sorunun sonuna gelene kadar başını unutuyorum
 
DF
Ulaşırsan yardımcı olmaya çalışırım
 
DF
! yigoza#0791 ulaşın hocam yardımcı olayım
 
DF
aga sen ne diyorsun
Tam emin değilim diyerek cümleye başlamışım ve demek istediğimi sen anlamamışsın, diyorum ki local asd = 123 ile local qwe = 345 gibi localler ile while calısmıyor diye biliyorum yazmışım demek istediğim öyle değilmiş kendi yazdığım ile bende öğrendim ama sen gelipte "aga sen ne diyosunnnnnnnnnnnnnnnnn" diyerek benim toxiclik seviyemi arttıyorsun :p
 
DF
Tam emin değilim diyerek cümleye başlamışım ve demek istediğimi sen anlamamışsın, diyorum ki local asd = 123 ile local qwe = 345 gibi localler ile while calısmıyor diye biliyorum yazmışım demek istediğim öyle değilmiş kendi yazdığım ile bende öğrendim ama sen gelipte "aga sen ne diyosunnnnnnnnnnnnnnnnn" diyerek benim toxiclik seviyemi arttıyorsun :p
aga bu bilgiyi nerden öğrendin bilmiyorum fakat oldukça yanlış en basitiyle döngünün çalışmaya başlamasından düşüncenin mantıksız olduğunu anlayabilirdin
 
DF
Aspect Aspect ile ben 1 saattir uğraşıyoruz olmadı. Yapabilecek usta yazılımcı varsa bekliyoruz :)
 
DF
Tamamdır sorunu tekrar anlatıyorum. Ben bir sistem yapıyorum, bu sistemde her 3 saniyede bir +2 olacak şekilde bir artış olacak, her 3 saniyede bir artış sonucu çıkan sayıyı bildirim atıcak. bunu da şu kod ile yaptım:


if progress < 41 and not pause then
progress = progress + 2
Citizen.Wait(3000)
exports['okokNotify']:Alert("Test", "İşlem:"..progress", 5000, 'info')
end

fakat bu kodun olduğu while döngüsüne drawtext'i ekleyince drawtext her 3 saniyede bir 1 saliseliğine görünüp geri gidiyor. Ben drawtextin orada sürekli kalmasını istiyorum.
Sorunumu anlayamadıysanız discord bırakırsanız discordda görsellerle anlatayım.
if progress < 41 and not pause then
progress = progress + 2
Citizen.Wait(3000)
exports['okokNotify']:Alert("Test", "İşlem:"..progress", 5000, 'info')
end

burada koyduğun 3 saniyelik duraksamadan dolayı bunun yerine böyle yap

Citizen.CreateThread(function()
while true do
if progress < 41 and not pause then
progress = progress + 2
Citizen.Wait(3000)
exports['okokNotify']:Alert("Test", "İşlem:"..progress", 5000, 'info')
end
Citizen.Wait(500)
end
end)

ayrı thread'de çalışacak bu sayede.
 
DF

Forumdan daha fazla yararlanmak için giriş yapın yada üye olun!

Forumdan daha fazla yararlanmak için giriş yapın veya kayıt olun!

Kayıt ol

Forumda bir hesap oluşturmak tamamen ücretsizdir.

Şimdi kayıt ol
Giriş yap

Eğer bir hesabınız var ise lütfen giriş yapın

Giriş yap

Bu konuyu görüntüleyen kullanıcılar

Tema düzenleyici

Tema özelletirmeleri

Granit arka planlar

Lütfen Javascript'i etkinleştirin!Javascript'i etkinleştirin!