normalde codewalker/openıv/blender veya 3ds max-zmodeller vs. programlar kullanarak oyundaki bir propu editleyebilir veya oyuna bir prop ekleyebilirsin.Bu sıraladığım uygulamaları açarsam konuyu daha rahat anlayacağını düşünüyorum. Tüm iş codewalkerdan başlıyor,codewalker programı sayesinde gta 5 mapinde bulunan herhangi bir propu,collisionu hatta ai'rotasyonunu bile belirleyebiliyor,seçebiliyorsun. Fakat hatırladığım kadarıyla codewalker sadece oyunun ham dosyalarını desteklemekte yani liberty city moduyla beraber çalışmıyor. Bu durumda senin liberty city moduna hakim olman gerekir çözümü basit direk liberty city rpf dosyasından editlemek istediğin yapıyı ismine kadar bilerek bu yapının ytd (textureları içeren dosya) yft (3d modeli içeren dosya) ve varsa meta dosyasını başka bir klasöre çıkartmalısın. Eğer Blender kullanacaksan yanında zmodellerı'da kullanmam gerekiyor. başka bir alternatif ise 3ds max üzerinden gims evo aracılıyığla modelleri dönüştürmek. 3ds max yöntemi en stabil yöntem çünki gta 5 modelleri ve material'leri 3ds max üzerinde tasarlandı. 3ds max'i kullanarak editlediğin bir yapıyı yine gims evo yardımıyla ytd ye dönüştürmelisin direk bu haliyle oyuna tekrardan yükleyebilirsin fakat oyunda bulunmayan bir prop ekleyeceksen mutlaka texture editini de yapacaksındır bunun için hem 3ds max i iyi kullanmam gerekiyor hemde texture convert için kullanacağın photoshop gibi bir program bilmen gerekiyor.Bunun sebebi ise gta 5 in .dds uzantılı bir format kullanması. Bu format .png formatı gibi olmadığından kolay kolay editlenemiyor. kısacası aslında gta 5 üzerinde bir interior yapmak uzun süren bir iş, bazı yapılar günler bazıları haftalarca
süre alabilmekte.
İşine Yarayabilecekler: